Indiferent de culoarea ochilor, a părului, de înălţime şi greutate, trăsături bine definite ori şterse, măsuri exacte sau nu – îmi vine să te pun în faţa oglinzii şi să strig cu toată forţa: Eşti frumoasă! Eşti minunată! Eşti unică!

Ani de zile am trăit mulându-mi viaţa conform aşteptărilor sau a părerilor celorlalţi (în speranţa că cineva îmi va ridica statuie). Multă vreme mi-am privit corpul şi faţa, vânând imperfecţiuni. De când mă ştiu am afirmat că sunt o fată obişnuită iar, atunci când mi se făceau complimente credeam că sunt exagerări lipsite de valoare.
M-am trezit însă, realizând că dacă nu voi munci pentru a deveni cel mai frumos om pe care îl cunosc, viaţa mea va fi una mediocră. Dar de ce să mă complac în acest statut, când am dreptul să fiu extraordinară?

În primul rând am realizat că sunt singura responsabilă pentru ceea ce sunt sau pentru ce voi deveni. Nu părinţii, nu guvernul, nu sistemul! Apoi m-am eliberat de aprobările sau criticile celorlalţi. Ascult opinia oricui dar acţionez în manieră proprie, fără constrângerea de a oferi explicaţii.

Ceea ce cred alţii despre mine nu e chiar problema mea!

Am început să observ lucrurile pe care îmi doream să le schimb la mine: Trăsături de caracter, obiceiuri alimentare, exerciţii fizice rare… şi de aici începe munca cu tine. Am eşuat uneori? Da. Renunţ? NU!

Principiile pe care le voi scrie sunt gânduri pe care le spun surorilor mele mai mici, cel puţin o dată pe săptămână, sub o formă sau alta şi continui să o fac până ce vor deveni parte integrantă a vieţii lor. Să începem:

Poartă-te cu demnitate şi fugi de persoanele care nu te respectă, punct! Îmi asum riscul impopularităţii afirmând că viaţa oricărei fete nu ar trebui să graviteze în jurul unui băiat sau, al unei relaţii. Am văzut ce înseamnă să îţi pierzi identitatea, stima şi încrederea în tine. Numai Dumnezeu ştie de ce este în stare un om ce suferă din cauza unei relaţii disfuncţionale! Nu îţi doresc să o trăieşti pe propria piele.

E imperios să ştii cine eşti şi ce vrei. Îmi doresc să reuşesc să accentuez îndeajuns importanţa scopului pentru care trăieşti.
Psihiatrul Viktor Frankl, supravieţuitor al Holocaustului, afirma: „Cel care are un de ce pentru care să trăiască, poate îndura orice fel de cum“.
Principiul acesta a făcut diferenţa între cei care au ieşit vii din lagăr şi cei care au murit înăuntru. Datorită scopului pentru care trăiau, unii rezistau torturilor, chiar fortificându-se, dar alţii, care nu vedeau un sens, mureau sau cedau psihic.
Principiul face astăzi diferenţa dintre cei care reuşesc şi cei care se lasă purtaţi de circumstanţe. Acum, îţi adresez cea mai importantă întrebare:
Tu ai vreun scop pentru care eşti dispusă să lupţi? Pentru ce te trezeşti dimineaţa, numai pentru a trece nivelul 400 la Candy Crush? Nu e nimic măreţ în aceasta. Iar, pentru a fi mai pragmatici, apucă o foaie de hârtie chiar acum şi scrie primele trei scopuri ale vieţii tale, obiectivele pe care vrei să le atingi şi, care te fac fericită, care îţi aduc împlinire şi satisfacţie!
De ce numai trei? Permite-mi să îţi vând un pont: Oamenii care reuşesc, sunt acei oameni care îşi stabilesc maxim trei scopuri şi luptă pentru ele cu îndârjire, cu pasiune ori curaj. Eu am numit-o „Declaraţie de Misiune“ şi am lipit-o undeva la vedere, pentru a fi conştientă tot timpul de ea.

Visteria umană nu se află în băncile elveţiene, ci în interior. Ea este omul care devii. Citeşte! Cultivă-te! Cunoaşte oameni şi locuri noi! Dezvoltă-te pe toate planurile! Părăseşte-ţi zona de confort şi, lărgeşte-ţi orizonturile! Eu îţi descopăr un secret: Prostia sau incultura, nu a avantajat pe nimeni niciodată, şi a fi o fată instruită este cât se poate de atrăgător, crede-mă! Tragedia nu este absenţa a zece mii de euro în bancă pentru a îţi împlini visele, ci faptul că nu trăieşti fiecare clipă. Fii cu inima acolo unde eşti cu trupul! Viaţa e formată din zile, ore şi minute – nu le lăsa să treacă fără a le stoarce de emoţii şi senzaţii minunate!
Bucură-te de fiecare ocazie pentru a oferi sprijin, susţinere, îmbrăţişări şi zâmbete! Te îmbrăţişez cu toată inima, preţioasa mea.

Cine este Alina Rotaru şi unde o pot găsi? Alina poate fi găsită pe blogul personal, aici: Altfel de Gânduri

Alina Rotaru Pretioasa mea

„Când mi-am dat seama că totul depinde de mine, m-am liniştit“.

source: Mahatma Gandhi